bibl feed

Sedan starten av Bibl Feed i december 2008 har jag betalat 200:- /mån ur egen ficka för att bli av med störande Google-annonser här på Ningen. Det har känns helt ok med denna utgift men nu börjar det kännas lite smådyrt. Jag har därför nu avbrutit månadsöverföringarna vilket gör att annonser nu är synliga på förstasidan, i högra kolumnen. Kanske är det ok trots allt, vad tycker ni? En annan lösning vore annars att öppna upp för möjligheten att donera pengar till Bibl Feed, kanske via PayPal eller ngt annat betalningssystem. Kanske det vore något? Då kunde ett ev. överskott även kanske finansiera ngt Bibl Feed-event av något slag? Vore kul tycker jag! Låt oss fundera över saken under sommaren så kan vi kanske implementera ngn frivillig betalningslösning framåt hösten. Alternativt behålla annonserna, om vi tycker det känns ok.

Skön sommar på oss alla så länge, det är vi verkligen värda! :-)

Åke

Taggar: annonser, donation, google, paypal

Dela

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Egentligen borde inte annonserna vara ett problem, men jag har kommit på att jag stör mig oerhört på vissa annonser som återkommer. Kanske är det fler än jag? Jag betalar gärna en liten slant. Extra bonus vore förstås ett BiblFeed-event. Det skulle vara riktigt kul!

Trevlig sommar Åke, och alla andra! :-)

Mig stör de inte. Jag läser dem aldrig ändå.

Glada nyheter! Nu har vi fått in sammanlagt 720:- från 4 generösa Biblfeedare (se spec nedan). Det gör att vi kan hålla BiblFeed fri från Google-annonser i minst 3 månader. Stort tack för det! :-)

Vill du också ge ett bidrag till BiblFeed? Här kan du enkelt göra en överföring på valfritt belopp: https://www.payson.se//SendMoney/?De=St%f6d+BiblFeed!&Se=ake.nygren%40gmail.com&Cost=0&ShippingAmount=0&Sp=1&So=1

SPECIFIKATION 9 JULI 2009
5/7 400:-
5/7 50:-
6/7 100:-
6/7 200:-

Saldo 9/7 efter avdrag av avgifter: 720:-
Betalning 200:- gjord 9/7 till Ning för avlägsnande av Google-annonser under en månad.

Inte mig heller, jag ser dem inte!

Anna Gustafsson Chen sa:
Mig stör de inte. Jag läser dem aldrig ändå.

Tydligen är vi ändå några som stör oss på Google-annonser alt. vill ha kul Biblfeed-fest! :)

RSS

Om

Ake Nygren Ake Nygren skapade det här sociala nätverket påNing.

Skapa ditt eget sociala nätverk!

BiblChatta med oss varje fredag 14.30

Senaste aktivitet

Ämne för nästa fredagschatt, någon? Och kommande fredagar? Ös på med idéer så lägga jag till i BiblChatt-kalendern!
för 4 timmar sedan
Peter Bjurström lade till en diskussion
Bra eller dåligt? Utveckling eller avveckling? En möjlighet att fokusera resurser på viktigare delar i biblioteksverksamheten eller en öppning för politiker att spara in på biblioteken och därmed marginalisera de behövande? Öppnare, friare, mer ...
för 4 timmar sedan
Maria Vikblom gick med i Ake Nygren\s grupp
För oss som gillar att göra vågen både på det ena och det andra sättet...
för 10 timmar sedan
Tips och idéer för hur man lyckas med en 23-sakerkurs.
för 10 timmar sedan
Allt möjligt och allt omöjligt om framtidsorienterade biblioteksprojekt. För dig som tror att framtidens bibliotek kommer vara ingenstans och överallt. Och som tycker att alldeles för få bibliotek ser ut som Barbapappa. Eller tvärtom.
för 10 timmar sedan
Maria Vikblom uppdaterade sin profil
för 10 timmar sedan
Maria Vikblom uppdaterade sitt profilfoto
för 10 timmar sedan
Ake Nygren Ser att BiblFeed sprängt 600-vallen - yeeehaaa!
för 18 timmar sedan

Podcast

Laddar…

Märken

Laddar…

© 2009   Skapad av Ake Nygren hos Ning.   Skapa ett eget socialt nätverk

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Integritet  |  Användarvillkor

Logga in för att chatta