bibl feed

Hej!
Som en del av er redan upptäckt så har jag städat lite på Bibl Feed. Flera har hört av sig och efterlyst en lite mindre "plottrig" huvudfeed. Jag har därför nu helt separerat mikrobloggandet från det "långa" bloggandet. Nu dyker allt från Twitter, Jaiku, Bloggy och FriendFeed upp i "Mikro-Feed". Huvudfeeden, dvs "Senaste nytt från Bibliotekssverige", är därmed nu en dedikerad feed för "vanliga" bloggar med längre inlägg.

Jag tycker det blev en klar förbättring! Vad tycker ni? Kom GÄRNA med förslag på fler förändringar och dela med dig av dina idéer om vad vi kan utveckla!

/Åke
(som även gjort några andra smärre förändringar, ni får själva upptäcka vilka! :-)

Taggar: bloggar, feed, mikrobloggar

Dela

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Strålande! Nu har jag skapat en ny sida för BiblioteXsnytt, nås via fliken Tidskrifter och underfliken BiblioteXnytt. När nästa nummer kommer ut kan du själv bädda in det där. Kul att tidskriftsamlingen ökar! :-)

Ann Östman sa:
Kollade just på BiblioteksprEssen, hittade tyvärr inget RSS på den, utan bokmärkte den bara(delicious)
American Libraries kan man följa på Twitter(funkar)

Här länk till senaste numret av vår länstidskrift BiblioteXnytt(senaste numret, i iSSUU-format):
http://issuu.com/bibliotexnytt/docs/bibliotexnytt2_2009_1 - tänkt för tidskiftssidan.

/Ann

Ake Nygren sa:
Bra idé med tidskriftsbevakning! Några förslag på hur man kan fånga in relevanta flöden?

Ann Östman sa:
Ja, visst blev det tydligare på det viset. Ytterst beror det ju på vad som läggs upp/in på de olika sajterna:-)

Det finns ju väldigt mkt på Bibl Feed, men en sak jag önskar är mer tidskriftsmaterial...Är förstås upp till oss att gräva fram intressanta artiklar o notiser...men ändå kul med några "fasta flöden": Bibliotekspressen, SPLQ, American Libraries (hittar den just på Twitter http://twitter.com/amlibraries) mm lr är jag ute och cyklar här?

/Ann

Good idea! Biblfeedad!

Ann Östman sa:
Förresten, vad sägs om lite ABM?
Michaelportalen:http://www.michael-culture.org/sv/home
/Ann

Testar ny Twitter-widget på förstasidan. Hashtag: #biblfeed. Synpunkter?

Alltid kul med nya widgets! Tycker JAG alltså :-) Men jag har ju absolut inte problem med om webbplatsen inte är minimalistisk.

Ake Nygren sa:
Testar ny Twitter-widget på förstasidan. Hashtag: #biblfeed. Synpunkter?

RSS

Om

Ake Nygren Ake Nygren skapade det här sociala nätverket påNing.

Mark your calendar!

Ska du till IFLA 2010?
Gå med i eventet!
Vill du diskutera IFLA?
Joina BiblFeeds IFLA-grupp!

Forum

Maria Norberg

guldkorn för seniorsurfare

Startad av Maria Norberg 1 Dec.

Eva Kronfält

pinspiration - ett härligt sätt att mötas! Något för biblioteken? 8 Svar 

Startad av Eva Kronfält. Senaste svar av Eva Kronfält 24 Nov.

Eva Kronfält

Var hittar man andrahandsböcker? 2 Svar 

Startad av Eva Kronfält. Senaste svar av Eva Kronfält 22 Nov.

Peter Bjurström

Personallösa bibliotek 2 Svar 

Startad av Peter Bjurström. Senaste svar av Jakob Nylin 18 Nov.

BiblChatta med oss varje fredag 14.30

© 2009   Skapad av Ake Nygren hos Ning.   Skapa ett eget socialt nätverk

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Integritet  |  Användarvillkor

Logga in för att chatta